Pelawat Blog

Jalan2 =)




























Kemana Hilang Mengantuk

Mata belum mengantuk esok mau berjalan2 adessss
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tilawah Alquran Felda/MBFM peringkat kebangsaan

Salah seorg peserta tilawah
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Simpanan

Photobucket 
 

Karnival Inspirasi Alquran Kebangsaan, Tilawah,Nasyid dan Syarahan

Dapat la kerja sikit jadi mcm ni lah rupanya ketika proses buat pentas tu dan ketika dah siap
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

THE LOW OF ATTRACTION


Bab.10 LAW OF ATTRACTION

5 cara menggunakan Law of Attraction 24 jam sehari



Law of Attraction bekerja 24 jam sehari. Jika anda hanya menghabiskan waktu selama 5 mInit melakukan visualisasi mengenai apa yang anda inginkan, tetapi kemudian menghabiskan 23 jam 55 mInit berikutnya (termasuk pada saat tidur) untuk mengeluh dan ragu-ragu, kemungkinan besar anda akan gagal.Jadi ada 5 cara supaya anda dapat menarik apa yang anda inginkan dalam 24 jam:

1. Alat pengingatAlat pengingat adalah benda yang mengingatkan akan apa yang anda inginkan. Jika anda melihat benda ini, anda akan ingat akan apa yang anda inginkan dan mengirimkan fikiran-fikiran bersama emosi yang akan menariknya ke alam semesta. Ini boleh jadi cek yang anda tulis sendiri, kunci kereta buatan sendiri, gambar rumah impian, atau gambar yang di edit yang menunjukkan graf jualan anda. Letakkan di suatu tempat yang anda boleh lihat terus atau bawalah kemanapun anda pergi.

2. PersekitaranHabiskan waktu anda di persekitaran yang positif atau bersama orang-orang yang memiliki impian yang sama. Mereka akan membicarakan topik yang berhubungan dengan impian anda dan akan menjaga fikiran anda sejajar dengan apa yang anda inginkan. Jika anda mulai tidak semangat atau tidak yakin, mereka akan menarik anda kembali. Jika persekitaran seperti itu tidak ada, buatlah satu untuk anda dan orang lain. Anda akan menolong orang lain dan anda sendiri!

3. MuzikPasang sound system atau iPod anda dan memainkan musik yang positif. Musiknya tidak semestinya yang memotivasi atau penuh dengan energi, tapi boleh juga yang menenangkan dan tenang. Hindari lagu sedih yang penuh dengan kata-kata negatif seperti "mati", "gagal", "kalah", dan lainnya. Jika anda mendengarkan lagu sedih dengan kata-kata negatif, kata-kata itu akan terngiang terus di telinga anda dan anda akan mengirimkan fikiran negatif itu pada alam semesta.

4. Berlatihlah mengatakan "Tidak!"Jika anda mulai mengeluh dan ragu-ragu, anda mungkin sedang dalam keadaan tidak sadar. Ini bukan berarti anda sedang tidur. Ini artinya anda sedang mengeluh dan ragu-ragu secara tak sadar. Sesuatu terjadi dan fikiran anda hanya bereaksi berdasarkan pengalaman dan kebiasaan. Anda tidak mengatakan kepada fikiran anda "Mari kita menjadi negatif. Mulailah latihan mengeluh dan khawatir!" Itu terjadi tanpa anda sadari. Berlatihlah untuk mengatakan "Tidak!" pada diri anda sendiri setiap kali anda sedar fikiran anda sudah menjadi negatif dan menyadari anda akan menarik hal-hal negatif lagi jika anda terus berpikiran negatif. Jika mengatakan "Tidak!" sudah menjadi kebiasaan, anda berhenti menjadi negatif dan akan menjadi positif masa itu juga.

5. Pikiran-pikiran baru!Setiap kali anda menghadapi sesuatu yang buruk, berpikirlah dengan cara lain.· Jika anda kehilangan pekerjaan anda, dah tiba waktunya anda mencari pekerjaan lain dengan gaji lebih besar atau memulakan usaha anda sendiri.· Jika anda kehilangan kekasih, ini adalah kesempatan untuk mencari yang lebih baik.· Jika Perniagaan anda gagal, masanya untuk memulai kesempatan usaha yang baru yang akan lebih berhasil tinggi.

Mulailah menguasai 5 cara tersebut dan Law of Attraction akan anda gunakan sepenuhnya. Anda akan menarik yang anda inginkan, lebih cepat dan lebih mudah.




BAB.9 LAW OF ATTRACTION


YANG HARUS DIWASPADAI DARI THE SECRET RHONDA BYRNE

Visualisasi
 
Menurut Rhonda Byrne, untuk membuat Law Of Attraction bekerja seseorang harus membayangkan seolah-olah sudah terjadi. Penggunaan kata “Alam semesta” Penggunaan kata “alam semesta” untuk menggantikan kata “Tuhan” memberi kesan bahawa gagasan yang disampaikan ini adalah ilmiah. boleh dibaca siapa saja, Hindu, Budha, Kristen, Islam, dan bahkan Materialist. Bagi orang yang beriman hal ini tentu perlu dikritik, kalimat “alam semesta akan mengirimkan kepada anda” perlu diubah menjadi “Allah merealisasikan atau mengabulkan apa yang anda inginkan”. Kemudian kalimat “Alam semesta akan menyusun kembali dirinya dan mengirimkan kepada anda apa yang anda inginkan” diubah menjadi “Allah maha berkehendak, adalah hak Allah untuk mengubah mengikut apa yang telah ditetapkan olehNya, dan mengabulkan doa anda …”. Saya kira hal ini cukup dimaklumi sebagian besar dari kita. Mengubah kalimat agar cocok dengan keyakinan orang Islam mungkin sederhana, tetapi pertanyaannya adalah bagaimana mungkin Allah memberi kepada seluruh umat manusia tanpa memandang apakah ia ta’at kepadaNya atau tidak taat kepadanya?

Jawabnya adalah:

Dan tidak ada suatu binatang melata[709] pun di bumi melainkan Allah-lah yang memberi rezkinya, dan dia mengetahui tempat berdiam binatang itu dan tempat penyimpanannya[710]. semuanya tertulis dalam Kitab yang nyata (Lauh mahfuzh) (QS Hud ayat :6).

[709] yang dimaksud binatang melata di sini ialah segenap makhluk Allah yang bernyawa.[710] menurut sebagian ahli tafsir yang dimaksud dengan tempat berdiam  ialah dunia dan tempat penyimpanan ialah akhirat. dan menurut sebagian ahli tafsir yang lain maksud tempat berdiam ialah tulang sulbi dan tempat penyimpanan ialah rahim.

Dalam surat Alfatihah Allah berfirman
(Allah) Maha Pemurah lagi Maha Penyayang (QS Al Fatihah:3).

Dalam tafsir Ibnu kathir dijelaskan bahawa kata Arrohman dari kata Arrohmah yang berarti pengasih, sedangkan ArRohman berarti sangat pengasih atau sangat suka memberi. Allah adalah Maha Pengasih kepada seluruh makhluknya.Sedangkan Arrohiim, dalam kitab tafsir terebut, bermakna Allah menyayangi khusus orang-orang mukmin.

POKOK PANGKALNYA IA MELIBATKAN PEMAHAMAN DARI SUDUT ILMU PENGATAHUAN TENTANG ILMU AGAMA DAN KEIMANAN AGAR PERLAKSANAANNYA TIDAK LARI LANDASAN ISLAM



Bab.8 LAW OF ATTRACTION


Menurut Michael J. Losier

Untuk menjalankan Law Of Attraction (Hukum penarikkan) secara sadar ada tiga langkah praktikal: Kenali hasrat keinginan anda, berikan perhatian pada hasrat, dan biarkan hasrat itu menjelma menjadi nyata.

Kenali Hasrat Anda bunyi macam mudah bukan? Kenyataannya sebagian besar orang tidak mengerti apa yang mereka inginkan, akan tetapi sangat pandai menyebutkan banyak hal yang tidak mereka inginkan.

Allah berfirman dlam hadis Qudsi
Artinya: Aku bersama sangkaan hambaku padaku, maka hendaklah ia berprasangka dengan apa yang ia inginkan (bukan yang ia risaukan atau hawatirkan).

Berikan Perhatian pada Hasrat Keinginan Anda Hukum Penarikkan akan mendatangkan sesuatu yang anda berikan segenap perhatian, energi, dan fokus. Caranya dengan memilih kata-kata yang tepat, iaitu kata-kata atau kalimat yang menimbulkan perasaan positif.

Rasulullah bersabda:Barang siapa yang percaya kepada Allah dan hari akhir maka hendaknya berkata baik atau diam………. (HR Muslim)

Jika anda memilih kata-kata yang baik, maka anda akan mendapatkan dua hikmah, yang pertama adalah anda dapat pahala , yang kedua insya Allah anda dapat hikmah bahawa berkata baik menimbulkan perasaan positif. Dan perasaan positif, menurut Losier, adalah cara memberikan perhatian kepada hasrat anda.

Biarkan Hasrat itu menjelma nyata.Cepat lambatnya hasrat terwujut sangat tergantung dengan keikhlasan anda membiarkan hasrat itu menjelma nyata (baca: berserah diri). Ini merupakan tahap yang paling penting & menentukan.

……………… dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendaki)Nya. Sesungguhnya Allah Telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu (QS Attalaq :3).




Bab. 7 LAW OF ATTRACTION

CARA MENGGUNAKAN LAW OF ATTRACTION. (langkah 3)


Langkah ketiga adalah Menerima. (Receive )
 
Lisa Nichols

Mulailah merasa senang tentangnya. Rasakan seperti apa yang anda rasakan ketika keinginanmu itu menjadi nyata. Rasakan sekarang juga.

Marchi Shimoff

Dalam proses ini sangatlah penting untuk merasa baik dan bahagia. Kerana kalau anda merasa baik anda sedang menempatkan diri pada frekuensi getaran yang anda inginkan.

Rhonda Byrne.

Jadi langkahnya adalah meminta, percaya dan perasaan baik. Ketika kita berperasaan baik maka kita dalam keadaan sedia menerima. Kita tidak mungkin menerima yang kita inginkan dengan perasaan buruk.

Berperasaan baik adalah hasil dari sikap berserah diri, menyerahkan segala keputusan kepada Allah.

………..barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu (QS AtTalaq:3).

Bahwa segala sesuatu ada ketentuannya, ada hukumnya. Maka setelah meminta dan yakin akan dikabulkannya seterusnya yang perlu dilakukan adalah berserah diri ( tawakal) , serahkan kepada yang maha kaya dan maha pengasih

Rhonda Byrne.

bila waktunya kita menerima yang kita inginkan? tiada ketetapan waktu untuk mewujudkan apa yang anda inginkan. mengadakan satu dolar sama mudahnya dengan mewujudkan satu juta dolar. Semua terjadi serentak pada masa anda meminta.

Rhonda Byrne.

Syukur adalah ajaran mendasar dari ajaran-ajaran tokoh sepanjang sejarah. Dalam sebuah buku , The Getting rich, ditulis oleh Wallace Wattles,1910, syukur adalah bab terpanjang. Setiap guru yang ditokohkan dalam buku The Secret menggunakan syukur sebagai bagian dari harapan mereka. Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu Berfirman;

“Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), Maka Sesungguhnya azab-Ku sangat pedih” (QS Ibrohim :7).

Proses Penuh kekuatan dengan Tindakan
Untuk menggunakan hukum penarikkan ini jadikan ia dalam gaya hidup sehari-hari, bukan hanya peristiwa satu kali saja.Pada ahir setiap hari, sebelum tidur, ingat kembali peristiwa pada hari itu, untuk setiap peristiwa atau saat yang tidak selaras dengan keinginan anda, putarlah kembali peristiwa itu dalam fikiran selaras dengan keinginan anda.

Rasulullah bersabda : Barang siapa yang bangun pagi hatinya risau kerana harta maka ia tidak berterima kasih kepada Allah.




Bab.6 LAW OF ATTRACTION

CARA MENGGUNAKAN LAW OF ATTRACTION. (langkah 2)



Langkah kedua adalah Percaya. (Believe )

Rhonda Byrne

Anda harus memiliki ketetapan atau kepercayaan yang fokus dan total. Jika anda memesan dari catalog, anda akan rileks kerana yakin secara total bahwa anda akan menerima apa yang anda pesan sambil meneruskan kehidupan harian anda.
Berimanlah. Iman yang tak pernah padam itulah kekuatan terbesar anda.



Adapun orang-orang yang beriman kepada Allah dan berpegang teguh kepada (agama)-Nya niscaya Allah akan memasukkan mereka ke dalam rahmat yang besar dari-Nya (surga) dan limpahan karnia-Nya. dan menunjuki mereka kepada jalan yang lurus (untuk sampai) kepada-Nya.(QS Annisaa:175)


Saya memahami ayat ini bahwa ayat “Allah akan memasukkan ke dalam rahmat yang besar dan limpahan karunianya” kemudian diikuti dengan “dan menunjuki mereka kepada jalan yang lurus (untuk sampai) kepadaNya” adalah sebuah isyarat bahwa ayat itu untuk keperluan kita di dunia.

Bahwa jika kita beriman kepada Allah dan berpegang teguh dengan aturannya maka kita di dunia akan dimasukkan dalam lautan rahmat(cinta) Allah serta diberikan kelimpahan dengan berbagai hal yang kita mahukan, dan kemudian ditunjukkan jalan yang lurus agar bisa sampai kepadaNya ketika meninggal dunia, dalam arti mendapat syurganya, Allahu a’lam.

Keraguan, ketika kita meminta atau berhajat dengan keinginkan kita, sering kita ragu kerana menurut kita itu mustahil, jika benar bagaimana caranya?

DR. Joe vitale

Anda tidak perlu tahu bagaimana akan terjadinya. Anda tidak perlu tahu bagaimana Semesta akan menyusun dirinya. Anda tidak perlu tahu caranya, anda cukup percaya dan Semesta akan menyusun dirinya dan menyediakan apa yang anda inginkan.


Lisa Nicholes

Seringkali, ketika kita tidak Visualkan hal-hal yang kita minta, kita menjadi ragu dan kecewa. Singkirkan keraguan itu dan gantikan dengan perasaan keyakinan yang tak tergoyah. "Saya tahu bahawa keinginan saya sedang menuju ke sini !."

Jika anda percaya kepada Al-Quran hal ini tidak perlu dijelaskan lagi karena Allah berkuasa atas segala sesuatu, kalimat ini bertebaran di dalam Al-Quran, “Allah maha kuasa atas segala sesuatu”.



Kepunyaan Allah-lah kerajaan langit dan bumi, dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.




Bab.5 LAW OF ATTRACTION

CARA MENGGUNAKAN LAW OF ATTRACTION. ( Langkah 1 )



Menurut Rhonda Byrne

Ada tiga langkah sederhana yang sangat berdaya untuk mewujudkan penggunaan hukum penarikkan ini, iaitu Meminta kemudian Percaya, lalu Menerima dengan perasaan bahagia.

Langkah pertama adalah Meminta (ask )

Lisa Nichols

Langkah pertama adalah meminta, berilah tugas kepada semesta. Biarkan Semesta mengetahui apa yang anda inginkan. Semesta selalu memberi tindak balasterhadap fikiran-fikiran anda. Anda harus memilih suatu keinginan, nyatakanlah dengan jelas dalam fikiran anda. Jika tidak jelas anda sedang mengirimkan signal campur-baur dan Semesta tidak mereponnya dan tidak mendatangkan apa-apa ke dalam hidup anda.

DR. Joe Vitale

Sungguh menyenangkan, seperti memiliki sebuah catalog dalam Semesta. Kita tinggal membuka helaian helaian catelog dan memilih yang ini dan barang yang itu, saya ingin orang ini dan orang itu. Andalah yang menentukan pesanan kepada Semesta. Sungguh mudah.

Tahukah anda bahwa dalam hal ini Allah berfirman dalam Al-Quran




(60) Dan Tuhanmu berfirman: “Berdoalah kepada-Ku, niscaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku[1326] akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina dina”.(61) Allah-lah yang menjadikan malam untuk kamu supaya kamu beristirahat padanya; dan menjadikan siang terang benderang. Sesungguhnya Allah benar-benar mempunyal karunia yang dilimpahkan atas manusia, akan tetapi kebanyakan manusia tidak bersyukur (QS: Al Mukmin).

[1326] yang dimaksud dengan menyembah-Ku di sini ialah berdoa kepada-Ku. Firman Allah dalam Hadis QudsiAnaa

‘inda dzanni abdii bii, wa ana ma’ahu idzaa da’aanii (rowahu Muslim)

Artinya: Aku bersama sangkaan hambaku padaku, dan aku menyertainya ketika ia telah berdoa pada ku.

Terdapat Pelbagai Cara Meminta (ask) dengan sepenuh hati fokus dan ikhlas
kita meminta dengan penuh bersungguh-sungguh dan fokus ketika meminta, setiap hari sekerap mungkin dengan cara Visual
1. Membayangkan Apa Yang Kita Inginkan didepan mata
2. Mencipta sesuatu untuk objek untuk dapat di visualkan
    (contoh meukis wang 100,000USD)
    dan sbgnya mengikut kretiviti sendiri






Bab. 4 LAW OF ATTRACTION


AKU MENGIKUTI SANGKAAN HAMBAKU PADAKU

Di dalam dunia Islam, hal ini telah diungkap 14 abad yang lalu, diajarkan secara terbuka kepada umat manusia tanpa selindung apa-apa pun, bahkan diperintahkan untuk menyebar luaskan agar manusia mendapatkan rahmat Allah yang begitu luas.

Kemahiran ini, ketika segenap umat Islam masih sangat meyakininya dahulu , telah membuktikan ia menghasilkan generasi yang paling unggul sepanjang sejarah. Bertahan kejayaannya selama lebih dari 700 tahun. Hingga akhirnya generasi unggul tersebut lemah kerana telah meninggalkan kemahiran ini, meragukan kemahiran ini.

Kehebatan ini sudah tidak diyakini oleh sebagian besar pemeluk Islam. Kerana itu mereka tidak dapat manfaat kecuali hanya sebahagian kecil saja yang tetap mempertahankan keyakinannya hingga kehebatannya tetap terasa hingga hari ini.

Mereka itu adalah para ulama besar dan orang-orang pilihan yang memiliki tingkat kepercayaan (keimanan) begitu tinggi kepada firman-firman Allah, baik yang ada dalam Al-Quran mahu pun Hadis qudsi juga hadis-hadis lainnya. Mari kita perhatikan firman Allah dalam hadis Qudsi berikut:

Anaa ‘inda dzanni abdii bii, in dzanna khoiran falahu, wain dzanna syarran falahu. (rowahu Ahmad)

Artinya: Aku bersama andaian hambaku padaku, jika andaiannya baik maka baiklah baginya, dan jika andaiannya buruk maka buruklah baginya

Apa pun yang kita andaikan dan yakini dalam fikiran kita akan direalisasikan oleh Allah.

Jika anda meyakini bahwa anda akan berjaya maka insyaAllah akan berjaya, dan jika anda risau bahawa anda gagal maka insyaAllah anda juga akan gagal.

Dalam yang lain:

Anaa ‘inda dzanni abdii bii, faliyadzunnu bii ma syaa-a
(rowahu Thobarani wal hakam)

Artinya: Aku bersama sangkaan hambaku padaku, maka hendaklah ia berprasangka dengan apa yang ia inginkan (bukan yang ia risaukan atau hawatirkan).

Oleh kerana itu seharusnya kita mengisi fikiran dengan apa yang kita inginkan, kemudian menyampaikannya kepada Allah, dan merasakan (meyakini) bahwa Allah akan merealisasikannya, maka insyaAllah akan dirialisasi. Bukannya mengisi dengan kebimbangan-kebimbangan, atau keraguan-keraguan. kebimbangan-kebimbangan akan menyebabkan apa yang kita bimbangkan terjadi juga. Keraguan menyebabkan apa yang kita inginkan tidak terwujud.

Rhonda Byrne mengatakan:
Hukum penarikkan adalah hukum alam, ia tidak memilih orang, siapapun mengalaminya. Ia juga tidak memandang pikiran baik atau buruk, mahu atau tidak mahu, ia hanya menerima signal dari fikiran anda dan memantulkannya kembali. Ketika anda focus pada sesuatu sebenarnya anda sedang memanggil sesuatu itu untuk hadir dalam hidup anda.

Ini merupakan rahmat Allah yang berlaku untuk seluruh makhluknya, tidak melihat apa pun agamanya, tabi’atnya, ketakwaannya dan maksiatnya.

Kita sememangnya bukan sedang membahas pahala dan dosa, kita juga bukan sedang diskusi tentang taqwa dan maksiat, akan tetapi kita sedang diskusi tentang manifestasi rahmat Allah terhadap seluruh makhluknya di muka bumi.



Dan tidak ada suatu binatang melata[709] pun di bumi melainkan Allah-lah yang memberi rezkinya, dan dia mengetahui tempat berdiam binatang itu dan tempat penyimpanannya[710]. semuanya tertulis dalam Kitab yang nyata (Lauh mahfuzh). (QS Hud :6)

[709] yang dimaksud binatang melata di sini ialah segenap makhluk Allah yang bernyawa.[710] menurut sebagian ahli tafsir yang dimaksud dengan tempat berdiam di sini ialah dunia dan tempat penyimpanan ialah akhirat. dan menurut sebagian ahli tafsir yang lain maksud tempat berdiam ialah tulang sulbi dan tempat penyimpanan ialah rahim.

Dalam surat Alfatihah Allah berfirman

(Allah) Maha Pemurah lagi Maha Penyayang(QS Al Fatihah:3).

Dalam tafsir Ibnu kathir dijelaskan bahwa kata Arrohman dari kata Arrohmah yang berarti pengasih, sedangkan ArRohman berarti sangat pengasih atau sangat suka memberi. Allah adalah Maha Pengasih kepada seluruh makhluknya.Sedangkan Arrohiim, dalam kitab tafsir terebut, bermakna Allah menyayangi husus orang-orang mukmin.Jadi The Law of Attraction adalah merupakan manivestasi dari sifat Allah ArRohmaan, Allah sangat pengasih kepada seluruh makhluknya tanpa kecuali.







.

Bab. 3 LAW OF ATTRACTION

Apa sebenarnya The Secret atau Law Of Attraction itu?
(Suatu Rahsia / Hukum Penarikkan)



 Rhonda Byrne

Satu wabak yang paling buruk yang pernah dijumpai manusia dan telah bergolak selama berabad-abad adalah wabak “tidak ingin”. Orang terus memelihara wabak ini ketika berfikir, berbicara, bertindak, dan berfokus pada apa yang tidak mereka inginkan.

Mereka tidak mahu dibelenggu hutang keliling pinggang, tetapi mereka selalu mengeluh, berbicara, tentang hutang mereka, berfikir terus dan fokus tentang hutang mereka maka sebenarnya mereka sedang menarik hutang-hutang itu lebih banyak lagi dalam hidup mereka. Dengarkan pikiran anda, dan dengarkan kata-kata yang anda ucapkan. Hukum ini mutlak dan tidak ada kesalahan.

Bob Doyle

Hukum penarikan ini tidak mempersoalkan apakah anda memandang sesuatu sebagai baik atau buruk, atau apakah anda menginginkannya atau tidak menginginkannya. Jika anda terus melihat longgokan hutang dan merasa susah kerananya itulah sebenarnya signal yang anda kirimkan ke Alam Semesta dan Alam
Semesta akan merespon mengirimkan hal serupa dalam hidup anda. Jadi anda sedang mengukuhkan keaadaan tersebut.

Catherine Ponder, Dynamic Law of Prosperity

Segala sesuatu yang anda pancarkan melalui fikiran, perasaan, citraan mental, dan tutur kata anda akan kembali dalm kehidupan anda.

Ernest Holmes, Basic Ideas of Science of Mind

Semua fikiran akan menjelma menjadi kenyataan sesuai dengan apa yang difikirkannya. Setiap pemikiran walaupun kecil di dalam fikiran manusia mampu menggerakkan hukum itu untuk menjadi kenyataan.

Brian Tracy, Motivator

Anda adalah sebuah magnet hidup; Anda boleh menarik orang, berbagai situasi dan keadaan selaras dengan fikiran anda. Apapun fikiran yang anda biarkan hidup dalam minda sedar anda kelak akan tumbuh dan menjelma menjadi pengalaman nyata.

Michael J. Losier, Law Of Attraction

Segala sesuatau yang saya pikirkan dengan segenap perhatian, energi, dan fokus pemikiran, baik hal posistif ataupun negatif, akan datang ke dalam hidup anda.

Einstein, Physicist

Pertanyaan terpenting yang dapat dinyatakan manusia kepada dirinya sendiri adalah “Apakah dunia ini ramah?”.Apa pun jawapan anda itulah yang akan anda alami dalam hidup anda di dunia. Maksudnya jika jawapan anda bahwa dunia ini ramah dan indah, maka anda akan mendapati kehidupan anda di dunia ini ramah dan indah adanya. Dan sebaliknya jika anda mengatakan bahwa dunia ini kasar & sukar, maka anda akan mendapati hidup ini dalam keadaan kasar dan sukar.



.

Bab. 2 LAW OF ATTRACTION

Apa sebenarnya The Secret atau Law Of Attraction itu?
(Suatu Rahsia / Hukum Penarikkan)


Bob Proctor

Kita semua hidup dan bekerja dengan suatu kekuatan yang tidak terhingga. Kita semua terbimbing secara sama. Di manapun anda—India, Australia, Selandia baru, Stockholm, London, Toronto, Montreal, atau New York kita semua hidup dan bekerja dengan satu kekuatan satu hukum iaitu hukum penarikkan “The Law Of Attraction”.

Segala sesuatu yang datang ke dalam hidup anda adalah karana ditarik oleh anda sendiri. Segala sesuatu itu tertarik kearah anda karana gambar-gambar yang anda simpan dalam pemikiran; oleh apa yang anda pikirkan. Apapun yang ada dalam fikiran anda akan menariknya ke dalam realiti hidup anda.

Orang-orang kaya dalam hidupnya telah menggunakan rahsia ini, Cuma sama ada mereka sadar atau tidak. Mereka memikirkan tentang kelimpahan dan kekayaan, dan mereka tidak benarkan fikiran-fikiran yang sebaliknya(negatif) memasuki fikiran mereka. Fikiran utama mereka adalah kekayaan. Fikiran utama mereka adalah kekayaan tidak ada yang lain, itulah yang membuat kekayaan tertarik dalam hidup mereka. Inilah cara kerja hukum penarikkan.

Hukum Penarikkan bekerja kerana adanya pikiran berulang yang ada difikiran anda, ketika yang berulang ada difikiran anda adalah kekayaan maka kekayaan akan tertarik masuk dalam hidup anda, sebaliknya ketika yang berulang dalam fikiran anda adalah kesulitan hidup maka yang akan hadir adalah kesulitan. Anda boleh saja mengatakan aku tidak mahu gagal, aku menyedari hidup ini sukar kerana itu aku harus kerja keras. Jika itu yang ada difikiran anda kata-kata gagal, hidup ini sukar dan kerja keras maka anda sedang menarik dalam hidup anda keadaan hidup yang sukar, gagal dan kerja keras.

Apa pun yang berulang dalam fikiran anda itulah yang akan tertarik ke dalam hidup anda. Demikianlah hukum penarikkan bekerja. John Assaraf, Tugas kita sebagai manusia adalah memelihara fikiran-fikiran yang kita inginkan, memperjelas apa yang kita inginkan dalam fikiran, dari situ kita mulai membangunkan salah satu hukum terbesar di Semesta. Jika anda ingin mengubah sesuatu dalam hidup anda ubahlah pikiran anda. Ketika anda membayangkan diri berada dalam kemewahan, dengan sedar dan kuat anda menentukan hidup anda melalui hukum penarikkan. Memang semudah ini. Tetapi pertanyaannya adalah, “Mengapa tidak setiap orang menjalani hidup yang mereka impikan?

”Masalahnya adalah kebanyakan orang memikirkan apa yang tidak mereka inginkan ! ".


.

BAB. 1 LAW OF ATTRACTION

BAB . 1




Sebuah rahsia besar telah diungkap. Rhonda Byrne (2006), dengan bukunya The Secret, serta Michael J. Losier (2006) dengan bukunya Law Of Attraction telah mengungkap sebuah rahsia besar tentang kehidupan, kesuksesan dan kejayaan. Rhonda Byrne: Pembuat Film dan Penulis Buku The Secret.

Rahsia ini telah diwariskan selama berabad-abad, diimpikan kebanyakan orang, disembunyikan, dihilangkan, dicuri dan dibeli dengan harga yang sangat mahal. Rahsia yang berusia berabad-abad ini telah dipahami orang-orang ternama dalam sejarah: Plato, Galileo, Beethoven, Edison, Carnegie, Einstein dan para penemu teknologi, ilmuwan serta para pemikir besar. Sekarang rahasia ini diungkapkan kepada dunia.

Ketika anda mempelajari rahasia ini, anda akan menyadari bahwa anda dapat memiliki atau melakukan apapun yang anda inginkan. Anda akan menyadari siapa sesungguhnya diri anda. Anda akan menyadari keagungan sejati yang sedang menanti anda dalam hidup ini. Rahasia ini disebut oleh dunia “The Secret / The Law Of Attraction” (Suatu Rahasia / Hukum Tarik-menarik)

John Assaraf: Wiraswastawan dan ahli kewangan. Kita dapat memiliki apa juga yang kita pilih. Tidak kira berapa besar impian itu. Rumah yang bagaimana yang anda inginkan? apakah anda ingin menjadi jutawan? Perniagaan apa yang anda inginkan? Apakah anda menginginkan lebih banyak berjaya. Apa yang sungguh-sungguh anda inginkan.

DR. Denis whaitly: Psikologi dan pelatih potensi pikiran. Para pemimpin di masa lalu yang memiliki rahsia ini ingin menyimpan sendiri kekuatannya. Mereka membuat orang lain tidak memperdulikan rahsia ini. Orang-orang pergi ke tempat kerja, bekerja lalu pulang ke rumah dalam rutin harian. Mereka berada di bumi berjalan tanpa daya karana rahsia ini disembunyikan dan hanya diketahui oleh segelintir orang.

Michael J. Losier, Penulis buku Law Of Attraction.Tanpa disadari, ada getaran hebat yang sedang bekerja dalam diri anda. Ia seperti ‘magnet hidup’ yang mampu menarik benda-benda atau hal-hal yang anda dambakan dan menolak apapun yang tak anda inginkan. Inilah prinsip kerja Law Of Attraction. Namun, tidak semua orang sedar dan tahu bagaimana menggunaknnya dengan baik. Memang, kemampuan daya tarik ini boleh diperoleh karana sifat semula jadi. Tetapi sebenarnya juga boleh dipelajari. Seberapa baiknya kemampuan daya tarik anda tergantung pada apa dan bagaimana anda melakukannya.







.

Kerja Kerja Kerja

Bila mau habis kerja....




semangat2 !
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...