Pelawat Blog

kisah "kakiku Kena Simen"


Al kisah...... satu hari... awan yang sarat gelap memenuhi seluruh langit.... masa tu tiada lagi matahari... malahan kapal terbang yang kelihatan membuat akrobatik di awanan.....

Seperti biasa walau pun langit pesertinya nak ribut... aku dengan hobiku.... ingin pergi mengeteh kerana telah sampai waktunya....( waktu mengeteh).. dalam keadaan kekaburan dan ketidak jelasan pandangan...

aku terus memulas padel minyak ku supaya tidak kebasahan kalau ujan tibe2 turun.. dan cepat sampai ke warung...

dalam kekalutan dan keinginan yang tinggi untuk pergi mengeteh... aku...... dalam keadaan yang tak seberapa ok nak bawak moto ........tetibe je.... merasakan tayarku terlanggar lubang besar di jalan...

aku terpelanting....tika itu ape yang dapat aku rasekan...aku terbang untuk seketika(bukan semua orang leh terbang)..... aku senyum..... GEDEBANGGGGGG!!! ...

menyungkur aku jatuh... waktu itu pun hujan mula turun renyai......

aku cuba bangun...tapi..."adoiiii"... kaki kanan ku .....patah.....patah di bahagian antara lutut dan buku lali...atau bahagian tu nama saintefiknye...

tulang kering.... kebetulan dalam kesakitan itu lalu sebuah kereta dan berhenti membantu ku ... terus menghantarku ke hospitak... mata aku gelap.... tak sedar dah pengsan.....

bila aku sedar....aku di hospital... mata aku silau.... tangan aku luka2 kecil... belakang aku sakit...

ada seseorang berpakaian putih di sebelah ku.... doktor kot.... ahhh... kaki aku sakit.... aku lihat kaki kanan ku tergantung....

ehhh kaki kiri aku berat.... ahh tidak kaki kiri aku juga patah ke ..disimen... ahhhh


aku : Doktor... kaki saya dua2 patah ker dokter??
Doktor : bertenang jgn panic... awak dah ok kat sini...
aku : Doktor say tanyer kaki saya ni dua2 patah ker?
Doktor : awak tgk lah sendiri.......


aku pun duduk dan tgk...... sesuatu yang pelik ni....


aku : Doktor! kaki saya...kaki saya yang kanan ni patah...kenapa tak simen .... kenapa simen
kaki kiri???
Doktor : Yang patah tu biarkan lah patah... yang tak patah kita kene perTAHANkan!!! (penuh
semangat)

aku : Natang doktor ni............

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...